Hockey mogelijkheden

Op de Zandvoortsche Hockeyclub kunnen zowel jonge jeugdleden, tieners, volwassenen en senioren terecht.

Voor iedere leeftijd zijn mogelijkheden om je aan te sluiten bij een team.

(Jongste) Jeugd

Op de ZHC kan je terecht vanaf 6-7 jaar. Je gaat dan trainen bij de Jongste jeugd.

Dit zijn de voormalige F-teams die tegenwoordig MO-8 of JO-8 heten, (Meisjes / jongens onder 8 jaar )

Vanaf 7 jaar worden de eerste 'echte' wedstrijdjes gespeeld. Iedere week op zaterdagochtend tegen een andere club. De ene week 'thuis' en de andere week op bezoek bij de 'tegenstander'.

Voor het samenstellen van de teams gebruiken we de leeftijdsgrens zoals vastgesteld door de KNHB. je leeftijd op 1 oktober bepaalt in welke leeftijdscategorie je valt. Alleen bij hoge uitzondering wordt hiervan afgeweken.

• Vanaf O9 (jeugd 8 jaar) speel je zestalhockey.
  • Vanaf O10 (jeugd 9 jaar) speel je achttalhockey.
  • Vanaf O12 (jeugd 10/11 jaar) speel je elftalhockey.

De competitie voor de jeugd is voornamelijk op zaterdag. Over het algemeen spelen de O8 t/m O12 jeugd in de ochtend en in de middag de teams uit de O14 t/m O18.

Volwassenen en senioren

Ben je 18 jaar of ouder en lijkt het je leuk om te (blijven) hockeyen en sportief bezig te zijn, maar wil je niet iedere week op zondag) wedstrijden spelen? Kom dan bij ZHC hockeyen.

Je hebt de mogelijkheid om 1x per week  te trainen met alle andere trimhockeyers. Hockeyervaring hiervoor is niet nodig!

Je kan er daarnaast ook voor kiezen om wedstrijden te spelen met de Sevens (1x per 14 dagen op vrijdagavond).

Informatie of een keer meetrainen?

Wil je graag meer informatie of een keer meetrainen? Dat kan. Voor meer informatie kan je een mail sturen naar [email protected].

Wil je een keer meetrainen? Schrijf jezelf dan in als proeflid.

Iemand van de TC neemt dan contact met je op voor verdere details.

Clubtenue

Elk lid is verplicht om tijdens de wedstrijden ons clubtenue te dragen. Het niet dragen van de juiste clubkleding kan er toe leiden dat je de wedstrijd niet mag spelen.

Ons clubtenue en onze trainingskleding van het merk Reece Australia is te koop bij:

Huijg Sport

Generaal Cronjéstraat 129

Haarlem

www.huijgsport.nl

Leden van de ZHC ontvangen op al hun aankopen 10% korting. Bij Huijg Sport kun je ook terecht in de online webshop, in dat geval kunt u de kortingscode 16ZHC10 gebruiken, u dient zich wel eerst als klant te registreren.